Nakon što je svjedočila smrti svog dilera na traumatično nasilan način, pop zvijezda Skye Riley (Naomi Scott), poput psihologinje Rose Cotter prije nje, počinje viđati halucinacije zlokobnih, nasmijanih mučitelja. Ako je Smile iz 2022. ikome izmamio osmijeh na lice, bilo je to prvom režiseru Parkeru Finnu, koji je pretvorio jednostavan, ali učinkovit horor o zlonamjernom, podsmjehnom entitetu u više od 217 miliona dolara prihoda od kino blagajni.
Nije iznenađujuće, sada mu je dana prilika da osmisli veličanstveniji, raskošnije opremljen nastavak, Smile 2 počinje šest dana nakon originala i nastavlja kampanju nasmiješene aveti.
Gladiator 2
Conclave
The Substance
Venom 3
The Penguin
Bilo bi pro forme da se nastavak horora koji je ubrizgao novac proširi na svoju izvornu premisu, zadirući dalje u mitologiju koju je izvornik samo nagovijestio i izazivajući svježe ideje za miješanje stvari. Finn, međutim, ima drugačiji pristup. Bez ikakve želje da demistificira njegovu nacerenu monstruoznost, scenarist/režiser se umjesto toga odlučuje za ono što je u biti obnovljena formula iz prvog filma, iako se promatra kroz drugačiji objektiv. Dok je prethodno njegov lančani demon imao psihologinju koja se hrvala s vlastitim umom u tupom, ali nedvojbeno jezivom ispitivanju mentalnog zdravlja i učinaka traume, ovaj se nastavak okreće modernim slavnim osobama i oštrom, netremicem pogledu javnosti.
Nakon zadivljujuće učinkovitog prologa u jednom kadru koji povezuje dva filma, Smile 2 ne gubi vrijeme na bljeskanje svog povećanog budžeta, ispuštajući kratku epizodnu ulogu Drew Barrymore prije nego što nas uvuče u bogato šljokicama prošaran svijet pop senzacije Skye Riley. Riley je spremna krenuti na veliku turneju, godinu dana nakon što je njezina ovisnost o drogama i alkoholu kulminirala smrtonosnom saobraćajnom nesrećom koja joj je ostavila ožiljke iznutra i izvana. Ali, nakon što je svjedočila kako njezin diler smrvi vlastito lice slobodnim tegom, ona počinje viđati lica mrtvih očiju kamo god se okrene – ona su znatno zlokobnija od pogleda ulizičke afirmacije na koje je navikla.
Istoimeni osmijeh ovaj je put dvosjekli jer je Riley, koja se još uvijek oporavlja od vlastite traume, prisiljena izbaciti sretno lice i raditi – ‘svjetla, kamera, kučka, osmijeh’ – bez obzira na fizički i mentalni danak dok plače iza pozornice, nervozno čupajući pramenove svoje kose. A kada joj sve više košmarne vizije još više kidaju živce i zamagljuju granice između onoga što je stvarno i onoga što nije, Rileyin rasplet koji rezultira bolno je javan.
Svijet u kojemu su lažni osmijesi norma ovdje je prikladno platno, dopuštajući Finnu da se sjajno zabavi sa svime, od slikanja s hvatanjem i smiješkom i pomahnitalih obožavatelja, do ulizivačkih pomoćnika, ponašanja diva i uhoda na slavne osobe (mjere zabrane su ograničena uporaba kada je vaš progonitelj demon ubica). Ako ste se ikada zapitali kakav bi pritisak mogao natjerati izvođača da zahtijeva da se u njegovo vozilo ubaci košara mačića, ovo je posebno ekstreman primjer. Ali dok komentar definitivno ima zube (kao i noževe i oštre komadiće stakla), trajanje od dva sata i više oduzima mu zamah i radi na tački gdje bi ekonomičnost mogla poslužiti bolje.
Prepadi su, nasuprot tome, razborito raspoređeni, Finn se još jednom oslanja na postupni osjećaj opće nelagode isprekidan nizom jezivih, neugodno bliskih trenutaka užasa tijela popraćeno nekim uznemirujuće šuškavim glupim radom. Halucinantna lažiranja su uglavnom učinkovita i povremeno inspirirana, ali jednostavno saznanje da je to ono što jesu, i pravila opsjednutosti koja su prenijeta iz prethodnog filma, smanjuje napetost i lagano ispuhuje inače dobar scenski horor.
Smile 2 je glasniji, veći, sjajniji i ambiciozniji tretman zadivljujuće premise prvog filma, s dojmljivo otrcanim obratom Scotta, sve umotano u kritiku stroja za zabavu. Ali u primjeru da veće nije uvijek bolje, ne dotiče se uznemirujuće premise izvornika tako učinkovito. Nježni smiješak, a ne smiješak od uha do uha.