Smješten tik uz reku Senu, Grad kina je najpoznatiji upravo po filmovima.
Međutim, od jula mjeseca će prostrani studijski prostori biti preuređeni u sportsko selo Olimpijskih igara u Parizu.
Sportisti iz svih zemalja i kultura će zajedno sjediti u trpezariji jedni preko puta drugih, dijelit će obroke i priče.
Ovo je multikulturalni kotao u kojem se ljudi različitih vjeroispovijesti i rasa sreću svake četiri godine.
Pa ipak, pravila oblačenja za domaćine se razlikuju od onih za njihove goste.
U septembru prošle godine je Međunarodni olimpijski komitet (MOK) jasno stavio do znanja da sportisti u Parizu predstavljaju sebe i sopstvenu vjeru, baš kao i zemlje iz kojih dolaze.
„Pravila MOK-a važe i za Olimpijsko selo”, rekao je portparol Međunarodnog olimpijskog komiteta za Rojters.
„Nema nikakvih ograničenja po pitanju nošenja hidžaba ili bilo kog drugog vjerskog obilježja”.
Francuskom timu je, pak, bilo rečeno nešto drugo.
„Zabrana hidžaba (vrsta marame ili šala za glavu koji pokriva glavu i vrat, ali lice ostavlja nepokrivenim) je posljedica dvije vrste diskriminacije: islamofobije, ali i rodne diskriminacije”, kaže Veronika Noseda koja je fudbalerka Le Degomuza, fudbalskog kluba iz Pariza koji se bori protiv diskriminacije.
Azil Tufali, reprezentativka Libana koja se preselila u Lion 2021. godine, slaže se sa ovim.
„Ne radi se ovde o francuskom društvu, već o vladi”, kaže ona, piše BBC.
„U posljednjih nekoliko godina prisutna je mržnja prema muslimanima i to se ogleda i u sportu”.
Ovo ljeto i dolazak Olimpijskih igara u Pariz će biti najjasnija sportska demonstracija ovog karakteristično francuskog koncepta.
Sloboda, jednakost, bratstvo, moto koji se prvi put pojavio tokom Francuske revolucije, možda je i najpoznatiji izraz koji objašnjava ono čemu Francuska teži.
On se nalazi na početku Ustava, na novčićima, poštanskim markama i na javnim zgradama.
Manje je poznato, i teže za prevođenje, još jedno ključno načelo francuske Republike: laicite.
Ova riječ, najčešće prevođena kao sekularizam, ne uslovljava Francuze da odbace svoje religijske običaje ili simbole, već da, umjesto toga, sve njihove državne i javne institucije budu oslobođene od njih.
Radi se o ideji kojoj se oštro suprotstavljaju u Francuskoj, naročito u kontekstu talasa terorističkih napada u posljednjih desetak godina i paralelnog političkog preporoda krajnje desnice.
Francuski predsjednik Emmanuel Macron po ko zna koji put definiše ovaj termin.