‘Baci je Putine i budi precizan’: Mirza Skenderagić napisao najbolji dramski tekst 13. Hartefaktovog konkursa


Mirza Skenderagić, autor teksta Baci Putina i budi precizan, osvojio je nagradu za najbolji dramski tekst 13. Hartefaktovog godišnjeg natječaja, odlučio je žiri u sastavu Ozren Grabarić, dramski umjetnik, predsjednik žirija, Božo Koprivica, dramaturginja i književnica, te Biljana Srbljanović , dramaturginja.

Na Hartefaktov trinaesti po redu godišnji natječaj za najbolji suvremeni cjelovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenskom, makedonskom ili crnogorskom jeziku pristiglo je 117 predstava.

U uži izbor ušla su četiri teksta, a žiri je najboljim proglasio tekst prijavljen pod šifrom “Ustranu” autora Mirze Skenderagića.

Dramski je to komad koji kroz niz monologa i dijaloga istražuje egzistencijalnu tjeskobu, obiteljske traume, društvene sukobe i unutarnje borbe likova.

Komad je strukturiran kroz tri priče – “Limun”, “Biskvit” i “Marlboro” – koje obuhvaćaju različite sudbine i emocionalne izazove protagonista.

U središtu su teme gubitka, odrastanja, suočavanja s prošlošću i neostvarenih očekivanja, često prikazane s dozom apsurda i ironije.

Kroz simboliku poput limuna, cigareta i priče o ratnim i političkim ličnostima, autor stvara atmosferu nesigurnosti i tjeskobe suvremenog života.

Glavna nit koja povezuje priče je ljudska potreba za smislom i pokušaj prevladavanja unutarnjih i vanjskih prepreka, često neuspješno, što dovodi do sukoba i introspektivnih trenutaka.

Ovaj tekst završava refrenom “Drop it Putin and be precise”, koji je sarkastična parafraza urbanog uzvika u koliziji s osjećajem bespomoćnosti pred globalnim i osobnim katastrofama, u čemu žiri posebno vidi potencijal izvedbe. u žanru glazbenog kazališta.

Skenderagićeva ovo nije prva pobjeda na Hartefaktovu takmičenju za dramski tekst.

Na takmičenje 2016. godine od 144 pristigle drame autora iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Srbije pobijedio je Mirzin tekst „Probudi me kad prođe“, a na takmičenju 2020. godine tekst Mirze Skenderagića „I sanjali smo stabala” odabrao je žiri u preporučeno vrijeme.

U ovogodišnjoj konkurenciji žiri izdvaja i komad “Cvjećarka”, pod šifrom “Kazališna sestra” autorice Mirjane Medojević, kao izniman dramski komad koji kroz složene likove i njihove međusobne odnose istražuje svakodnevne borbe žena, uključujući obiteljske izazove, nasilje, ekonomsku nesigurnost i društvena očekivanja.

Radnja se odvija u cvjećarnici uoči 8. ožujka, gdje radnice pripremaju bukete za blagdan, a ujedno otkrivaju svoje osobne priče pune trauma, razočaranja i povremenih trenutaka solidarnosti.

Blagdan koji simbolizira slavlje žena u suprotnosti je s njihovom realnošću koja uključuje fizičko i emocionalno nasilje, iscrpljenost i nevidljive terete koje nose.

Žiri je pohvalio i tekstove “Buhtle” (šifra “Pupčanik”, autorica Jelena Krdžavac), “Wolchamaadijik – stvari koje ne znamo izgovoriti” (šifra “S kolena na koleno”, autorica Jana Milivojević) i “Halo zdravo , ovdje je radio cafe” (šifra “Zadnja ruka”, Robin Mikulić i Veronika Mach).

Scensko čitanje nagrađenog teksta i dodjela nagrada bit će naknadno objavljeni.

O autoru:

Mirza Skenderagić je rođen u Sarajevu 1986. godine. Diplomirao je novinarstvo na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu 2009. godine, a 2018. godine dramaturgiju na Akademiji scenskih umjetnosti, također u Sarajevu. Dobitnik je stipendije Fondacije Karim Zaimović za 2014. godinu. Njegov dokumentarni film “Mogu govoriti” osvojio je Zlatnu jabuku na 13. Bh. filmskom festivalu u New Yorku i priznanje na Pravo Ljudskom Film Festivalu 2016. godine. Godine 2016. osvojio je Hartefaktovu nagradu za najbolji regionalni suvremeni angažirani dramski tekst za dramu „Probudi me kad bude gotovo“. Njegova drama „I sanjali smo drveće“ 2020. godine izabrana je među pet najboljih tekstova na Hartefaktovu natječaju. Od 2019. godine član je redakcije Dramskog i dokumentarnog programa Radija Bosne i Hercegovine. Napisao je i režirao nekoliko desetaka radio drama. Dobitnik je nagrade “Nino Ćatić” za radio dramu “Molitva za smrt”. Autor je i urednik dugogodišnjih emisija i rubrika posvećenih filmskoj i kazališnoj kritici, poput Radijske kritike, Iza kulisa, Sedmične kritike, Kratki rezovi, Okomiti potez…

Related Posts

1 of 296