Raportova recenzija nedjeljom | The Boys, sezona 4: Homelander je uspostavio novi svjetski poredak


Kako se The Boys, Amazonov festival krvi koji mrzi superheroje, bliži kraju, njegove priče su postale bliže našoj stvarnosti dok se serija priprema za svoju petu i posljednju seriju.

Pošteno je reći da Garth Ennis, ko-kreator stripa The Boys, nije obožavatelj superheroja. Govoreći na Lawless Comic Con-u 2024. u Bristolu, Ennis je citirao raniju parodiju o superheroju iz 1987. Marshal Law od strane Pat Millsa i Kevina O'Neilla: “Toliko egzotičnih varijacija ničega.”

Deadpool & Wolverine

Twisters

Fly Me to the Moon

Quiet Place: Day One

The Bikeriders

Posebno u ovoj izbornoj godini u SAD, Homelander, super zlikovac kojeg volimo mrziti, nesumnjivo je postao analogan Donaldu Trumpu. Kroz čitavu seriju, Homelander otkriva da ne samo da njegovo sve lošije ponašanje ostaje neosporno, već u podijeljenom političkom pejzažu The Boysa, što se gore ponaša, to više raste njegovo odobravanje među njegovim sljedbenicima. Uz pomoć svoje nove koleginice, super inteligentne „sestre“ Sage (Susan Heyward), on manipuliše medijima i efektivno diskredituje svoju opoziciju, podmetanjem agenata provokatora i nedokazanim optužbama za pedofiliju.

Četvrta sezona adaptacije Erica Kripkea nastavlja priču o brutalnom Billyju Butcheru (Karl Urban) i sukobu njegove istoimene anti-superherojske grupe sa opakim Homelanderom, zajedno s korumpiranom korporacijom Vought koja ga je stvorila. Najnovija priča udvostručuje satirični sadržaj i uspijeva da izazove razmišljanje i da bude zabavna.

Bilo je nekih diskusija da je trenutna sezona više politička od prethodnih, ali s obzirom na stalne nagovještaje da se Homelander sprema da se kandiduje za funkciju, to i nije veliko iznenađenje za bilo koga ko je obraćao pažnju. Uostalom, tokom četiri dosadašnje sezone, prošao je put od slavnog superheroja do de facto izvršnog direktora Vought Internationala.

Navodni gnjev nekih gledalaca je tema kojom su se njeni kreatori, Eric Kripke i Garth Ennis, pozabavili u nedavnim intervjuima, pri čemu su obojica istakli da su The Boys uvijek bili osmišljeni kao kritika političke desnice. U razgovoru za The Hollywood Reporter, Kripke je izrazio svoju frustraciju:

“Neki ljudi koji ga gledaju misle da je Homelander heroj. Šta reći na to? Serija ima mnogo stvari. Suptilno nije jedno od njih. Dakle, ako je to poruka koju dobijate od toga, dižem ruke od svega.”

Umjetnost uživanja u gledanju The Boysa dolazi od brusnog mijenjanja brzina – od pretjerane nasilne krvi do nježnih interakcija likova i nazad. Ovoga puta su narativne promjene brzina su malo očiglednije.

S obzirom da je Kripke nedavno najavio da će peta sezona biti posljednja, primjetno je da se likovi strateški manevrišu u poziciju za neizbježni veliki finiš. Šira slika se očito daje prioritetu i struktura tekuće sezone malo pati.

Bez obzira na to, tokom sezone, postoje zabavni preokreti koji uključuju supove koji mijenjaju oblik i više nevidljivih imaginarnih likova. Epizode u sredini malo popuštaju jer su različiti nizovi radnje pažljivo raspoređeni, ali postoji pokušaj da se zadrži uzbuđenje koje buja zajedno sa scenama ekstremnih tuča na brendu i čudnim seksualnim podvizima.

Ponekad se čini pomalo napornim, s namjerno blesavim zapletima, uključujući leteće ovce i kokoši ubojice, ali teško je ne zabaviti se grubom parodijom o Spider-Manu koji ne puca mrežu iz svojih ručnih zglobova.

Serija je najsmješnija kada se ruga žanru superheroja i korporacijama koje stoje iza franšiza s velikim novcem – ironično s obzirom na to da The Boys finansira i distribuira Amazon Prime. Dio pete epizode odvija se na Vought International-ovom V52 Expo-u, jasna podvala Disneyevog marketinškog događaja D23.

Šalje licemjerni brend aktivizam korporacija s kampanjama koje lažno podržavaju pokrete kao što je Black Lives Matter samo kao sredstvo za profit. „Go woke, get yoked!” viče jedan lik, promovišući neiskrenu kampanju Vought Juneteenth (američki praznik 19. juna u znak sjećanja na kraj ropstva u SAD-u). U međuvremenu, parodijski Vought nalozi na društvenim mrežama promovišu aplikaciju koja se može koristiti za recenziranje i bombardovanje “woke” TV serija.

Među nepoštovanjem i političkim bodovanjem, postoje neki istinski dirljivi momenti koji se prvenstveno bave temom iskupljenja. Više likova se suočava sa svojim prošlim grijesima i krivicom. Na primjer, podzaplet u kojem se član tima Boysa, Frenchie (Tomer Capone), zaljubljuje u preživjelu žrtvu prethodnog atentata, dobro se uklapa u cjelokupnu temu oprosta.

Da li je iskupljenje moguće? Koji će likovi biti uništeni svojom krivicom i nesposobnošću da se oslobode? Čak se i Homelander suočava sa svojom prošlošću, iako predvidljivo na uznemirujući način koji uključuje daleko manje opraštanja i mnogo više krvavog haosa.

Related Posts

1 of 156