Raportova recenzija nedjeljom | Deadpool & Wolverine: Bezobrazni antiheroj vratio se da spasi MCU

Tajna uspjeha filmova o Deadpoolu je u tome što su, ispod njihove zamršene površine, zapravo besramno sentimentalne slike, superheroj koji je pametan u glavi skriva svoju osjetljivu stranu ispod psovki i prostakluka. Deadpool & Wolverine još agresivnije prihvataju svoju okrutnost od svojih prethodnika, praktički ciljajući na teritoriju suza u svojoj priči o zavađenim likovima koji, duboko u sebi, samo pokušavaju dokazati da su važni.

Twisters

Fly Me to the Moon

Quiet Place: Day One

The Bikeriders

Sugar

Ovaj treći dio – prvi u franšizi otkako je Disney kupio Fox – otkriva da se Wade Wilson (Ryan Reynolds) konačno službeno pridružio Marvelovom filmskom univerzumu, što je povoljna prilika koju, naravno, on i film tretiraju drskim ruganjem. Hugh Jackman ponovo demonstrira kako je on dobar Wolverine, ali ovo uparivanje stripova na kraju je podbacilo, što rezultira nekim dirljivim trenucima i nekim anarhičnim humorom u filmu koji je inače povučen zamršenom multiverzumskom logistikom i silovitim fan serviceom.

Deadpool & Wolverine se nada da će preokrenuti nedavni trend razočaravajućih prihoda MCU-a. Reynolds i Jackman pružaju dovoljno komercijalne vatrene moći, a prva dva Deadpoolova filma prikupile su otprilike 1,5 milijardi dolara širom svijeta. Prošlo je šest godina od Deadpoola 2 i sedam godina od Logana (619 miliona dolara) koji je u to vrijeme bio najavljen kao Jackmanovo posljednje pojavljivanje kao X-Man ojačan Adamantijumom. Čini se da je jaka zarada osigurana.

Wade Wilson (Reynolds) je odlučio da prestane biti Deadpool, želeći normalan život i nadajući se da će vratiti svoju djevojku Vanessu (Morena Baccarin). Ali kada upozna gospodina Paradoxa (Matthew Macfadyen), agenta Uprave za vremenske varijacije koja prati različite vremenske linije svemira, Deadpool saznaje da će njegova vremenska linija prestati postojati za 72 sata osim ako ne može locirati Wolverinea, koji je sidro te vremenske linije. Nažalost, kao što zna svako ko je vidio Logana, Logan je umro, prisiljavajući Deadpoola da se udruži s Wolverineom iz druge vremenske linije (Jackman) – koji, kako on brzo otkriva, nije bio heroj i, u stvari, nanio je veliku štetu.

Razmetajući se eksplicitnim nasiljem i grubim humorom, Foxov Deadpool kontrirao je Disneyevim daleko respektabilnijim i porodičnim Marvel filmovima. Taj nestašni ton je još uvijek očigledan u Deadpool & Wolverine, s Reynoldsom (koji je producirao i koautor scenarija) i režiserom Shawn Levyjem koji naporno rade kako bi osigurali da ovaj nastavak ostane jednako oštar kao i njegovi prethodnici, unatoč tome što je sada dio MCU-a. (Film počinje uvodnom Marvelovom naslovnom karticom dok Deadpool radosno oponaša poznatu Marvelovu temu).

Ali koliko god Deadpool & Wolverine satirizira Marvel iznutra, ovaj nastavak posustaje dok pokušava da žonglira svojim konkurentskim ambicijama. S jedne strane, film želi da bude spektakl veličine MCU-a koji prikazuje epske borbe ne samo između Deadpoola i Wolverinea, već i između njih i bezbroj neprijatelja. Ali također teži da bude ozbiljan stripovski film, kao i da iskreno ispituje manjkavost heroja koji traže iskupljenje. Bez obzira na korištenje sladunjavih pop pjesama iz 1980-ih, film je, u svojoj srži, iskrena priča o potrebi da pripadate – uvjerenju da, bez obzira na greške iz prošlosti, i dalje možete biti dobra osoba. Film se može nasmijati jezivoj emocionalnoj bujnosti tih pjesama, ali, zaista, filmski stvaraoci žele da te osjećaje shvatimo ozbiljno.

Postoje neke iznenađujuće dirljive sekvence – uglavnom zahvaljujući Jackmanu, koji se uvlači u isti turobni registar koji je dominirao Loganom – ali jedva da imaju prostora za disanje u nastavku tako mahnito ispunjenom one-linerima, pojavljivanjem Marvelovih likova iz prošlosti i sadašnjosti, i sve zamršenija objašnjenja o tome kako multiverzum funkcioniše. (Obrijana Emma Corrin je fino zlobna, iako je nedovoljno iskorištena, kao Cassandra Nova, vladarica čistilišta na vremenskoj liniji koja drži ključ da Deadpool spasi svoj svijet.) Jedan od najboljih komičnih bitova Deadpoola i Wolverinea uključuje Deadpoolovu lažno strastvenu molbu Marvelu da prestane da snima filmove izgrađene oko multiverzuma – ali kratka primjedba ne nadoknađuje činjenicu da gledamo jedan takav film.

Reynolds i dalje uživa u Deadpoolovom razularenom sarkazmu, iako lik ima i nekoliko nježnih scena. Dosjetke su sveprisutne kao i krvoproliće, ali ni dosjetke ni svjesno pretjerane scene borbe nisu tako smrtonosne kao u ranijim filmovima, a mudroljubivi ton filma potkopan je prtljagom da se mora pridržavati nespretnog MCU sveobuhvatnog narativa. (Površno poznavanje Marvelove serije Loki pomoći će vam u razumijevanju zapleta Deadpoola i Wolverinea.)

Reynolds i Jackman su zabavna kombinacija ulja i octa, a novi film odaje počast Loganovom melanholičnom oproštaju od Wolverinea. Ali ono što je uvijek bilo tako zabavno kod Deadpoola je to što je prekršio konvencije superherojskog filma. Deadpool & Wolverine je takav film da Marvelov neprilagođeni mora igrati lijepo – ili, barem, malo ljepše – kako bi se uklopio u taj veći univerzum. Ali kada je Deadpool ikada htio da se uklopi?

Film je dostupan u Cineplexx i CineStar kinima